2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
طرز تهیه مربای آلبالو فریزری خیلی خوشمزه

طرز تهیه مربای آلبالو فریزری خیلی خوشمزه

طرز تهیه مربا آلبالو فریزری بسیار خوشمزه و خاص

جامعه پویا
اگر از سال گذشته آلبالوی فریزری دارید نگران نباشید می توانید حالا که فصل آلبالوی تازه است از آلبالوهای قدیمی برای مربا کردن استفاده کنید. 

طرز تهیه مربای فریزری


مواد لازم برای تهیه مربای آلبالو فریزری


آلبالو یخ زده : یک کیلو
شکر: 800 گرم 
هل: 5 عدد
دارچین : دو چوب متوسط
آب : یک لیوان 

بیشتر بخوانید: خوراکی های خوشمزه ای که می توان با آلبالو درست کرد


طرز تهیه مربا آلبالو فریزری


ابتدا آلبالوها را از فریرز خارج کنید و اگر هسته آن گرفته نشده صبر کنید تا آب شود و هسته آن را بگیرید. بعد مربا را با آبی که از باز شدن یخ ها درست شده در یک قابلمه بگذارید و شکر را به آن به صورت لابه لا اضافه کنید. بعد از 6 ساعت وقتی که خیلی خوب آب انداخت قابلمه را روی اجاق بگذارید و شعله را کم کنید تا خوب و آرام بپزد هل و دارچین را هم اضافه کنید. بعد از اینکه خوب پخت  در صورت نیاز یک لیوان آب اضافه می کنیم  تا دانه های آلبالو خوب بپزد و قوام بیاید. اگر با آب آلبالو قوام آمد نیازی به اضافه کردن آب نیست. 

مربای آلبالو


توجه داشته باشید اگر آلبالوها هسته داشته باشد ممکن است له شود. بنابراین اگر با آلبالوی هسته دار یخ زده تصمیم دارید مربا درست کنید آن را تبدیل به مارمالاد کنید و بعد از اینکه آلبالو قوام آمد آن را در یک هم زن بریزید و خوب له کنید و به عنوان مارمالاد استفاده کنید. 

 


نکته


اگر دوست دارید مربای شما خیلی شیرین شود باید برای هر یک کیلو آلبالو یک کیلو و 200 گرم شکر استفاده کنید. از مربای آلبالو یخ زده شربت برای دراز مدت درست نکنید چون کپک می زند. 
آلبالو بدون هسته یخ زده مربای بهتری به شما می دهد. 
در آخر یک قاشق غذا خوری آب لیموی تازه اضافه کنید تا مربا کپک نزند. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.